TVP zmuszone do przeprosin na antenie. W głównym wydaniu Wiadomości Danuta Holecka mówiła o kuriozalnym wyroku polskiego sądu. TVP oskarżona o wyborczą manipulację, stację pozwała jedna z partii politycznych.

Sąd przychylił się do wniosku jednej z partii politycznych, która oskarżyła Telewizję Polską o manipulację na antenie Wiadomości TVP. Po wyroku władze stacji nie miały wyboru, zatem oficjalne przeprosiny i sprostowanie manipulacji zostały zgodnie z prawem umieszczone na samym początku serwisu informacyjnego. Choć pozywający stację odtrąbili zwycięstwo to ich radość nie trwała długo. Wszystko przez ton, w jakim oświadczenie zostało wydane.

TVP obowiązane do przeprosin za manipulację na wizji

– Zaczynamy od jednego z najbardziej kuriozalnych wyroków w historii polskiego sądownictwa. Telewizja Polska ma opublikować sprostowanie niepełnej informacji, którą sami uzupełniliśmy i zaprezentowaliśmy na antenie już 7 dni temu. Tak zdecydował warszawski sąd – w ten sposób główne wydanie Wiadomości w czwartek rozpoczęła prowadząca, Danuta Holecka.

TVP przegrało sądową batalię z ugrupowaniem politycznym Konfederacja, przez co na ekranie podczas głównego serwisu pojawił się komunikat z przeprosinami. O co chodzi?

Kilka dni wcześniej Telewizja Polska zdecydowała się na przedstawienie wyników sondażu przedwyborczego i pominęła właśnie tę partię. W badaniu sondażowym Konfederację poparło 5 proc. pytanych – tyle, ile trzeba uzyskać, by przekroczyć próg wyborczy i wejść do Parlamentu. Niestety, TVP, zmuszona do przeprosin opublikowała je drobną czcionką, a prowadząca Wiadomości użyła w swoich wypowiedziach bardzo pretensjonalnego tonu.

Kuriozalne przeprosiny na antenie TVP

Dodatkowo, w dalszej części programu wypowiedział się publicysta tygodnia „wSieci”, Michał Karnowski, który otwarcie krytykował wyrok sądu. Według dziennikarza był on motywowany politycznie. Dostało się również sędziemu, który wydał niekorzystne dla TVP orzeczenie.

W trakcie serwisu po raz kolejny otwarcie skrytykowano szefów Konfederacji, m.in. przytoczono wypowiedź jej lidera, Janusza Korwin-Mikke o generalne Jaruzelskim, którego polityk nazwał „poczciwym człowiekiem”. Pojawił się również zarzut o powiązania z rosyjskim kontrwywiadem.

Wyborcy Konfederacji byli w szoku. Nagranie z czwartkowego wydania Wiadomości TVP krąży po Internecie i jest szeroko komentowane.

– To niby są przeprosiny? – napisał internauta.

– Za ten tekst „kuriozalny wyrok”, Holecka powinna odpowiadać karnie! Na miejscu sędziego pozwałbym TVP i Holecką za podważanie wyroku, w tym próbę jego ośmieszenia i bagatelizowania! – skomentował niezadowolony Facebooka.

źródło: pikio.pl